Nej, det är inget att hymla om

Det man stoppat i kundvagnen, slås obönhörligt in av kassörskan och ut kommer kvittot.

Precis så, är det även med träning

När jag i går kväll räknade samman årets löppass hamnade summan på 26

Delar jag det på 16 veckor förstår ni ju att det är svårt att be om rabatt – det kommer helt enkelt att kosta.

Jag har sen i vintras haft stora problem med min vader och vrister och flertalet av mina löppass har bestått av lättare jogg och har jag kunnat springa har det alltid betytt 4-5 dagars löpvila efteråt

Men efter ett besök hos trollkarlen Åsman, i Örebro, som mixar både zonterapi och massage och lite egna trix, där han bland annat stod på mina vader,  fick jag återigen lite hopp.

En ny känsla

Så när Örebro AIF arrangerade en kontrollmätt halvmarathon, en onsdagkväll, kände jag att det kunde vara ett ypperligt tillfälle att få ut ett kvitto på det jag kunnat investera i löpträningen.

Åsa som är inne i ett ordentligt distansblock valde trots sina 32 km dagen innan att även hon följa med och köra.

DSC_0176

Planen var enkel.

Kontroll

10 km på 40 min och sen öka farten när målet började närma sig.

….och det fungerade nästan

10 km 39.45 – kändes ok, trots att jag hade alldeles för mycket kläder på mig

DSC_0190

….men sen lyckades jag inte öka farten, men hade ändå en bra känsla i kroppen  och höll tempot ända in i mål och passerade mållinjen på 1.23.47

DSC_0221

Nöjd – med rådande förutsättningar och spänd inför fortsättningen.

För idag har jag inte ont, förutom en djävulsk muskelvärk, främst i låren

Om en månad vill jag helst kunna springa lika fort, trots att jag simmat och cyklat innan.

För när det gäller simning och cykel känner jag mig tryggare

I måndags rullade jag lätt runt 18 mil på 5.35, det kändes helt ok som någon form av avslut på ett vintrigt distansblock.

Nu väntar intervaller även på cykeln och även en och annan lite kortare tävling.

Skall bli riktigt spännande

För nu är det prick EN månad kvar till St.Pölten